بایگانی ماهیانه: دی ۱۳۹۶

آنالیز لهجهٔ انگلیسی کاربر و تخمین میزان American یا British بودن آن با استفاده از هوش مصنوعی

آنالیز لهجهٔ انگلیسی کاربر و تخمین میزان American یا British بودن آن با استفاده از هوش مصنوعی

از نوشته های من در سکان آکادمی

برای کسانی که انگلیسی را به عنوان زبان دوم یاد می‌گیرند، انتخاب یکی از دو نوع لهجه آمریکایی و یا بریتانیایی در تلفظ کلمات و البته سعی در صحبت کردن بر اساس آن می‌تواند چالشی بسیار بزرگ باشد؛ اما هوش مصنوعی در این زمینه به کمک کاربران آمده است تا بتوانند لهجه خود را به بهترین شکل ممکن اصلاح کنند.

شرکت Cambridge Consultants که پیش‌تر در راستای حرکت به سوی حوزهٔ هوش‌ مصنوعی توصیفی (Explainable AI) پروژه‌ای را با موضوع استفاده از هوش‌ مصنوعی برای نقاشی کردن ارائه کرده بود، هم‌اکنون با رویکردی جذاب‌تر سعی کرده است تا با بهره‌گیری از AI، لهجهٔ یک کاربر را در انگلیسی صحبت کردن بررسی و پردازش کند.

در این پروژه، از کاربر خواسته می‌شود تا جمله‌ای مشخص خوانده سپس با استفاده از الگوریتم‌های هوش‌ مصنوعی، میزان بریتیش یا امریکن بودن لهجهٔ وی به صورت درصد مشخص می‌شود؛ همچنین در ادامه از وی پرسیده می‌شود که به نظر خودش کدام یک از سه گزینهٔ British ،American و Others توصیف‌کنندهٔ بهتری برای او است و در پایان در صورت رضایت کاربر، فایل صوتی ایجاد شده برای کاربردهای تحقیقاتی در این وب‌سایت ذخیره می‌شود.

ادامه مطلب در سکان آکادمی

۷ توصیه برای موفقیت در پروژه‌های سئو در سال 2018

۷ توصیه برای موفقیت در پروژه‌های سئو در سال ۲۰۱۸

از نوشته های من در سکان آکادمی

در این پست به بررسی ۷ مورد از نکات مربوط به SEO می‌پردازیم که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۸ شاهد افزایش اهمیت آنها در مباحث مربوط به بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو باشیم.

جستجوی صوتی و دستیاران دیجیتال
جستجو از طریق صدا تحولی عظیم در نحوهٔ ایجاد ارتباط بین کاربران و همچنین پردازش اطلاعات به وجود آورده است و در پی آن ارائهٔ دستیاران دیجیتال نیز باعث به وجود آمدن فضایی جدید در نحوه‌ٔ اجرای کوئری‌های جستجو شده است (البته این موضوع ارتباط تنگاتنگی با هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی دارد که در ادامه بیشتر پیرامون این موضوع بحث خواهد شد).

باتوجه به آمار ارائه شده توسط گوگل، در حال حاضر از هر ۵ جستجو یکی از آنها به صورت صوتی انجام می‌شود (به عبارت دیگر، ۲۰٪). باتوجه به موارد گفته شده و تغییرات بنیادینی که در نحوهٔ انجام جستجوها به وجود آمده است، انتظار می‌رود تا در سال ۲۰۱۸ نیز شاهد افزایش سهم جستجوهای صوتی و در نتیجه توجه بیشتر موتورهای جستجو به آنها باشیم؛ در واقع، از نگاهی تخصصی‌تر انتظار می‌رود که عبارات جستجو، طولانی‌تر و به زبان محاوره و طبیعی کاربران نزدیک‌تر شوند.

بدون شک در آینده‌ای نزدیک، تکنیک‌های پردازش صدا و گفتار کاربر نقش بیشتری در زندگی انسان‌ها خواهد داشت و افزایش دقت آنها و استفاده از الگوریتم‌هایی با کارایی بالاتر، به یکی از موضوعات پرطرفدار تبدیل خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود، باتوجه به تعامل و سازگاری بالای جستجوی صوتی در ارتباط با دیوایس‌های خانه‌های هوشمند، استفاده از آنها در این زمینه نیز رشد بیشتری بیابد؛ در این صورت، شرکت‌ها نیز به داده‌هایی از نوع جدید و بسیار مفید دست می‌یابند که می‌توان از آنها برای ارائهٔ بهترین پاسخ به کاربر استفاده نمود.

لینک بیلدینگ
انتظار نمی‌رود که در سال ۲۰۱۸ مباحث مربوط لینک بیلدینگ در SEO اهمیت خود را به طور کامل از دست بدهند، اما باتوجه به عملکرد گوگل در سال‌های اخیر می‌بایست توجه هرچه بیشتری به کیفیت لینک‌ها داشته باشیم تا تعداد آنها؛ به عبارت دیگر، اگر لینک‌های جدید صرفاً برای افزایش تعداد بوده و از کیفیت مناسب برخوردار نباشند، نباید در استراتژی‌های سئو برای سال ۲۰۱۸ جایی برای آنها در نظر گیریم.

البته این بدان معنا نیست که برقرای لینک از سایت‌های محبوب و دارای مخاطب به هیچ عنوان زیاد تأثیری در نتایج ندارد، چرا که دور از ذهن نیست وجود لینک در سایت‌های پرمخاطب می‌تواند افزایش ترافیک ورودی سایت مقصد را به همراه داشته باشد و در نتیجه لینک‌هایی از این نوع تأثیر مستقیمی در بهبود رتبهٔ جستجوی اُرگانیک سایت شما نیز خواهند داشت. اما توصیه می‌شود تا جای ممکن لینک‌ها از سایت‌های دارای زمینهٔ فعالیت مرتبط تهیه شوند.

از موارد گفته شده می‌توان نتیجه گرفت لینک‌سازی هنوز هم به عنوان پروسه‌ای که برای کسب نتیجه از آن به زمان زیادی نیاز است، بی‌فایده نخواهد بود. به صورت خلاصه، ایجاد ارتباطات پایدار برای یک برند و در پی آن ساخت لینک‌های قوی و سودمند را می‌توان یک استراتژی موفق سئو در سال ۲۰۱۸ دانست.

یکی دیگر از چالش‌های سئو در سال ۲۰۱۸، نحوهٔ برخورد با مطالب کاربران و مخاطبان در وبلاگ‌ها و استفادهٔ بهینه از آنها به عنوان یک پارامتر تعاملی از استراتژی‌های مربوط به لینک بیلدینگ است؛ البته بدیهی است که این مورد مادامی سودمند خواهد بود که به اعتبار برند لطمه‌ای وارد نشود.

اخیراً گوگل نیز اعلام نموده که توجه بیشتری به سایت‌هایی که وابستگی زیادی به پست‌ها و کامنت‌های کاربران مهمان خود دارند خواهد داشت و همچنین هشدار داد که با هدف جلوگیری از افزایش انتشار لینک‌های اسپم و مبهم، نظارتی دقیق‌تر بر عملکرد این‌گونه از وبلاگ‌ها اعمال خواهد شد؛ نتیجهٔ این تغییرات، به وجود آمدن تنوعی در استراتژی‌های مربوط به لینک بیلدینگ است که با توجه به آن، یک پروفایل کامل از بک‌لینک‌ها نتیجه بهتری از یک لینک تنها خواهد داشت.

ادامه مطلب در سکان آکادمی

تحقق یافتن برنامه‌های دولت استونی برای معرفی یک ملت دیجیتال بر پایهٔ بلاکچین

تحقق یافتن برنامه‌های دولت استونی برای معرفی یک ملت دیجیتال بر پایهٔ بلاکچین

از نوشته های من در سکان آکادمی

پیش‌تر دولت استونی در ماه آگوست سال ۲۰۱۷ به صورت رسمی اعلام کرده بود که در پی ارائهٔ یک واحد ارزی رمزنگاری شدهٔ ملی است و با این ایده توانسته تاکنون نظرات مثبت بسیاری از فعالان مالی را به سمت خود جلب کند. طبق اخبار منتشر شده از منابع غیررسمی، این کریپتوکارنسی ملی Estcoin نام دارد و احتمال دارد تا در آینده‌ای نزدیک، سرآغاز تحولاتی عظیم در دنیای اقتصاد بین‌المللی خواهد بود.

Estcoin یک زیرساخت اصلی و بااهمیت برای طرح ملت دیجیتالی و شهروندی مجازی است که دولت استونی قصد دارد آن را به واقعیت تبدیل کند (طرح شهروند مجازی کشور استونی از طریق یک پلتفرم آنلاین مشترک این امکان را برای شهروندان سایر کشورها فراهم می‌کند که از خدمات عمومی آنلاین این کشور همانند شهروندان مقیم و فیزیکی آن استفاده کنند).

اگرچه کشورهای حوزهٔ بالتیک نخستین علاقمندان به استفاده از ارزهای رمزنگاری شده به صورت رسمی و دولتی نیستند، اما به نظر می‌رسد استونی قصد دارد تا گام‌هایی فراتر از فعالیت‌های انجام شدهٔ پیشین توسط کشورهایی نظیر چین و روسیه بردارد.

آقای Kaspar Korjus، مسئول راهبردی طرح شهروندی مجازی، در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۷ در مطلبی به معرفی کاربردهای مهم استکوین پرداخته و اعلام کرد این کریپتوکارنسی به زودی و در نخستین مورد استفاده از آن، به عنوان یک واحد مبادلات رسمی (Community Token) برای شهروندان مجازی استونی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ادامه مطلب در سکان آکادمی

پیوستن دیزاینر تراشهٔ کمپانی اپل به گوگل هم‌زمان با تلاش‌های گوگل برای ورود جدی به حوزهٔ سخت‌افزار

پیوستن دیزاینر تراشهٔ کمپانی اپل به گوگل هم‌زمان با تلاش‌های گوگل برای ورود جدی به حوزهٔ سخت‌افزار

از نوشته های من در سکان آکادمی

به گفتهٔ گوگل، این کمپانی در مراحل آغازین ساخت و توسعهٔ خط تولید تراشه‌های موبایل است که به احتمال زیاد در گوشی‌های Pixel آینده و سایر گوشی‌های هوشمند از آنها استفاده خواهد شد. این شرکت به منظور ساخت تراشه‌‎هایی باکیفیت، John Bruno که پیش از این با سمت دیزاینر تراشه در شرکت اپل مشغول به کار بود را جذب کرده است.

باتوجه به اخبار منتشر شده، برونو مسئول یک گروه مهم تجزیه و تحلیل در شرکت اپل بوده است که در زمینهٔ ساخت تراشه‌های به کار رفته در آیفون و آیپد و ایجاد مزیت‌های رقابتی برتر در مقایسه با تراشه‌های مورد استفاده در سایر شرکت‌ها بوده است (جان برونو پیش از اپل نیز در مجموعهٔ Advanced Micro Devices به عنوان سرپرست گروه مهندسی فعالیت داشته است و سابقه کاری قابل‌توجهی در زمینهٔ طراحی و ساخت تراشه دارد).

برونو یکی از چندین مهندسی است که شرکت اپل را به مقصد گوگل ترک کرده‌اند؛ از جملهٔ مهمترین این افراد می‌توان به Manu Gulati نیز اشاره کرد (وی پیش از این در زمینهٔ ساخت تراشه‌های سری A اپل که در بسیاری از محصولات اپل استفاده می‌شوند در این شرکت مشغول بوده است).

به نظر می‌رسد با توجه به اسامی مهمی که اخیراً شرکت‌های خود را به مقصد گوگل ترک کرده‌اند، باید در آینده‌ای نه چندان دور منتظر خبرهای بیشتری از این غول فناوری در زمینهٔ تولید تراشه‌ باشیم.

ادامه مطلب در سکان آکادمی