بهعنوان شرکتی که تقریباً تمام درآمد و سود مالی خود را از تبلیغات اینترنتی کسب مینماید، گوگل دستاوردهای بسیاری از راه کمک کردن به کسبوکارهای گوناگون بهمنظور افزایش کیفیت عملکرد و بازخورد کمپینهای بازاریابی اینترنتی با بهرهمندی از امکانات تبلیغاتی آنلاین خود داشته است.
این شرکت در راستای افزایش تواناییها و سهم بازار خود، بهتازگی پلتفرم ارزیابی ابری Ads Data Hub را معرفی نموده است که بااستفاده از آن، سفارشدهندگان تبلیغات میتوانند به ارزیابی نتایج کمپین تبلیغاتی خود برپایهٔ اطلاعات دقیق ثبت شده از جزئیات رفتار کاربران -بهویژه کاربران موبایل- در تعامل با کمپینهای تبلیغاتی خود بپردازند.
همانطور که اشاره شد، این سرویس بر پایهٔ زیرساخت ابری گوگل بوده و با سرویس آنالیز BigQuery Big Data بهصورت یکپارچه درآمده است به گفتهٔ Geoff Samek, از مدیران ارشد محصول شرکت گوگل:
بااستفاده از این سرویس، سفارشدهندگان تبلیغات میتونن به میزان تأثیرگذاری کمپین تبلیغاتی خود حتی باتوجه به نوع و ابعاد صفحهٔ نمایش مخاطب پیببرن. تا الان، موبایلها تغییرات اساسی بر زندگی ما داشتن و امروزه با دستگاههایی که بهسادگی در دستامون قرار میگیرن، افراد میتونن به جستجو، خرید و یا تماشای فیلم بپردازن و دیگه نمیشه نقش اونها رو نادیده گرفت.
این سرویس جدید باتوجه به سوابق رفتاری کاربر در دیوایسهای گوناگون، جستجوهای انجام شده، و اطلاعات پایهای نظیر سن، جنسیت و موقعیت جغرافیایی، این امکان را برای بازاریابان فراهم میکند تا بتوانند بهطور دقیق جامعهٔ مشتریان خود را مشخص نمایند و در زمان مناسب به ارائهٔ پیشنهادهای مفید به آنها بپردازند. همچنین دسترسی به اطلاعاتی سودمند از دیتابیسهای بازاریابی و سیستمهای مدیریت رفتار مشتریان، از اولین مرحلهٔ برخورد کاربر با محتوای تبلیغاتی تا آخرین مرحله و انجام خرید، میتواند افزایش کیفیت تبلیغات و رضایت خریدار را در پی داشته باشد.
خواندن ادامه مطالب در sokanacademy.com